DAHA KALİTELİ HİZMET İÇİN KAYIT OLUNUZ
SAYIN ZİYARETÇİ FORUM SAYFAMIZA HOŞGELDİNİZ..

DAHA KALİTELİ HİZMET İÇİN LÜTFEN SİTEMİZE ÜYE OLUNUZ..

İYİ ÇALIŞMALAR DİLERİZ..

_______________________________________
Www.EmreMuhasebe.Net / EMRE ÖZEN - KAYSERİ

Join the forum, it's quick and easy

DAHA KALİTELİ HİZMET İÇİN KAYIT OLUNUZ
SAYIN ZİYARETÇİ FORUM SAYFAMIZA HOŞGELDİNİZ..

DAHA KALİTELİ HİZMET İÇİN LÜTFEN SİTEMİZE ÜYE OLUNUZ..

İYİ ÇALIŞMALAR DİLERİZ..

_______________________________________
Www.EmreMuhasebe.Net / EMRE ÖZEN - KAYSERİ
DAHA KALİTELİ HİZMET İÇİN KAYIT OLUNUZ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Şehir içi telefonda yeni dönem

Aşağa gitmek

Şehir içi telefonda yeni dönem Empty Şehir içi telefonda yeni dönem

Mesaj tarafından Admin Perş. Eyl. 10, 2009 7:08 pm

Şehir içi sabit telefon hizmetleri rekabete açıldı. Sabit telefonlarda numara taşınabilirliği uygulaması başladı. Coğrafi alan kodlu numaralar için numara taşınabilirliği aynı il içinde yapılabilecek.

İl sınırlaması olmaksızın konumdan bağımsız bir numara isteyen aboneye ''850'' alan kodundan numara tahsis edilecek ve bu aboneler numaralarını il sınırı olmaksızın istediği yere taşıyabilecek.

Şehir içi telefon hizmetlerinin 11 Mayısta rekabete açılmasının ardından sabit telefon hizmetleri işletmecilerine 3 aylık geçiş süresi verilmişti. Bu sürenin dolmasıyla şehir içi sabit telefon hizmetleri ile sabit telefonlarda numara taşınabilirliği bugün itibariyle başladı.

Aboneler sabit telefonlarda numara taşınabilirliği kapsamında numaralarını değiştirmeden işletmeciyi değiştirebilecekler. Coğrafi alan kodlu numaralar için numara taşıma uygulaması aynı il içinde gerçekleşecek. Örneğin, Ankara'da ''0 312'' alan kodlu bir abone, yine Ankara'da olacak şekilde başka bir işletmeciye numarası ile geçebilecek.

İl sınırlaması olmaksızın konumdan bağımsız bir numara isteyen aboneye ise Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) belirlediği ve işletmecilere tahsis ettiği ''850'' alan kodundan numara tahsisi mümkün olacak ve abone bu numarasıyla il sınırı olmaksızın istediği yerde hizmet veren bir işletmeciden hizmet alma alabilecek.

NUMARA 6 GÜNDE TAŞINACAK

Sabit telefon hizmeti alan aboneler, numara taşıma için istediği işletmeciye başvuracak. Numara taşıma hizmetinden bireysel abonelerin yanı sıra kurumsal aboneler de faydalanabilecek. Taşıma işlemi için başvuruyu sadece hat sahibi veya vekalet ile yetki verdiği kişi yapabilecek.

Numara taşınabilirliği işlemi şu şekilde gerçekleşecek:

''Abone, geçmek istediği işletmecinin abonelik merkezine geçerli bir kimlik belgesi ve TC Kimlik Numarası ile başvuracak; taşıma talep formu doldurup abonelik sözleşmesi imzalayacak. Bu sözleşme taşıma işlemi bitip yeni işletmecide hizmet almaya başlayacağı günden itibaren geçerli olacak.

Yeni işletmecinin aboneye ulaşan bir hattı varsa işlem en fazla 6 gün sonra aktif olacak. Abone, o güne kadar mevcut işletmecisinden hizmet almaya devam edecek. Eğer Türk Telekom'un hattı kullanılarak taşıma gerçekleşecek ise bu süre en fazla 7 iş günü olacak. Mevcut işletmeci taşıma için onay verdikten sonra, yeni işletmeci aboneye hangi gün ve saat aralığında taşıma işleminin yapılacağı bilgisini SMS veya telefonla bildirecek.

Numara taşıma işlemi abonenin tercih ettiği saat aralığında yapılacak ve haberleşme kesintisi ortalama 15 dakika sürecek. Örneğin, gece nöbeti olan bir doktorun iletişim kesintisi gündüz saatinde veya gündüz çalışan bir memurun iletişim kesintisi gece saatlerinde olabilecek.''

Numara taşıma başvurusu sırasında bireysel aboneler, TC Kimlik Numarası, adı ve soyadı, baba adı, doğum yılı, varsa önceki adı ve soyadı bilgilerini; kurumsal aboneler ise vergi numarası ve ticari unvanını işletmeciye verecek.

ABONE BORCU RET NEDENİ OLMAYACAK

Numara taşıma talepleri sadece şu durumlarda reddedilebilecek:

''-Numaranın başka bir aboneye ait olması,

-Abonenin mevcut işletmecisinde numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması,

-Abonenin kimlik bilgilerinin yanlış veya eksik olması,

-Taşınması istenen numaraya ait daha önceden başlatılmış ve devam eden taşıma işleminin bulunması,

-Taşınması istenen numaraya ait devir veya iptal talebinin bulunması,

-Abonenin numara sahibi işletmeci ile yapmış olduğu ilk sözleşme tarihinden itibaren 90 gün geçmemiş olması.''

Abonenin borcunun bulunması ret nedeni olmayacak. Numara taşıma için aboneden sadece alıcı işletmeci ücret alabilecek. Yeni işletmeci isterse taşıma ücreti uygulamayacak. Taşıma işleminin ücrete tabi olması halinde, bu ''abonenin bu hizmetten yararlanmasını engellemeyecek'' nitelikte olacak; BTK gerek görmesi halinde bu ücrete ilişkin düzenleme yapabilecek.

Numarası taşıyan bir abone arandığında, çağrının başlatıldığı işletmeci tarafından, cep telefonlarındaki numara taşıma uygulamasında olduğu gibi uyarı yapılacak.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 67
Kayıt tarihi : 11/06/09
Yaş : 35
Nerden : Kayseri

http://emremuhasebe.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz